Nem minden megy olyan olajozottan, mint a tévében

Nem minden megy olyan olajozottan, mint a tévében

Ha valahogy kategorizálni lehetne az én tévénézési szokásaimat, akkor valószínűleg abba a „mindent az autókról” csoportba esnék. Mert tényleg, bármikor otthon talál engem valaki, akkor éppen versenyt, rallyt vagy egy jó kis felújítós sorozatot nézek, és úgy teszek, mint aki komolyan analizálni tudja, hogy mi zajlik éppen. A valóság azonban egyáltalán nem ez, mivel bármennyi tévét is nézek, a valóságban attól még nem mennek olyan könnyen a dolgok, mint ahogy a képernyőn látom – múltkor kiderült, hogy még az autóm motorolajáról se tudok semmit.

Az unokaöcsémmel ültünk össze családi vacsorára, akivel nagyjából csak 2-3 évente találkozunk, ami pont elég ahhoz, hogy mindig nehéz legyen kitalálni, miről beszéljünk. Ilyen helyzetekben jön jól persze a televízió, hisz a sorozatok és filmet tárháza kifogyhatatlan, és ha valamit mindketten láttunk, akkor arról rengeteget lehet beszélni. A tévé viszont most csak még több bajba kevert, mert mint kiderült, ő is ugyanazokat az autós műsorokat szokta nézni, mint én, és elég hamar olyan irányba terelődött a beszélgetés, hogy kezdtem magam kényelmetlenül érezni.

Mikor egy hosszú monológot folytatott arról, hogy sikerült megtalálnia az ideális motorolaj adalékot a Liqui Moly motorolaja mellé, akkor már kénytelen voltam félbeszakítani, és megkérdezni, hogy mégis mire jó neki az, hogyha ilyenje van? A kérdésem eléggé félbeszakította, látszott, hogy nem tudja, hogyan kezelje, hogy amíg az elmúlt fél órában a motorolajokról beszélt, én valószínűleg nem tudotam, hogy miről van szó. Végül azonban úgy döntött, nem akad fenn nagyon, és elkezdi az elejéről mondani a történetet – amiért én nagyon hálás vagyok.

Mint mondja, egy igazi autórajongónak ismernie kell annyira a kocsiját, hogy tudja, milyen motorolajat szeret, és milyen adalékok hozzá a legjobbak. Ő például mindig Liqui Moly olajat vásárol, mindig ugyanarról a helyről, mert egy szakértővel egyeztetve is arra jutottak, hogy ez lesz a legjobb, főleg most, hogy megtalálta a tökéletes kopásgátló adalékot hozzá.

De hogy mire is jó a motorolaj? Ez az az anyag, ami megelőzi a motor alkatrészeinek az elkopását, miközben azok folyamatosan súrlódnak egymáshoz. Egyfajta síkosítóként viselkedik, védi a kocsi belsejét, és sokkal hosszabb élettartamot biztosít a motornak. Emellett még vannak olyan szerepei is, mint például hogy megvédi a túlmelegedéstől a motort, illetve a korróziótól is.

A ciki az volt, amikor előkerült a kérdés, hogy akkor én mikor szoktam cserélni a motorolajt a kocsimban? Erre szégyenkezve bevallottam, hogy sajna semmikor, legalábbis nem tudok róla. Valószínűleg, amikor elviszem a szervizbe teljes kivizsgálásra, akkor csinálnak benne valamit, és talán hozzáérnek a motorolajhoz is, de ennél pontosabban sajnos nem tudom, hogy mi történik olyankor – remélem, hogy tényleg így van, és foglalkoznak vele.

Unokaöcsém szerencsére nem volt rosszindulatú, és csak csendesen elmagyarázta nekem, hogy erre megéri odafigyelnem – ha túl régi ugyanis a motorolajom a kocsiban, akkor könnyen előfordulhat, hogy már nem tudja megfelelően ellátni a szerepét, mivel sűrűbb lesz, koszosabb, rosszabb minőségű. Ha akarom, akkor még azt is vállalja velem, hogy majd ránézünk egyszer-kétszer a kocsimra, és magyaráz egy kicsit a működéséről, de nem akarja azt, hogy valami baja legyen. Ha kell, akkor segíthet kiválasztani a megfelelő motorolajt, vagy egyéb felszereléseket, adalékokat, most pedig ad a saját Liqui Moly olajából, hogy addig is legyen egy kis frissítés.

Nagyon megköszöntem az ajánlatát, mert ez alapján rájöttem, hogy úgy néz ki, hogy nem lehet mindent megtanulni az autókról csak tévénézés során. Persze azért ez nem jelentette azt, hogy mostantól nem kapcsolom be a tévét egy kis autóversenyre, de azóta sokkal több időt töltök honlapok olvasgatásával és a saját autóm bütykölésével.